advertise

صفحه محصول چیست ؟؟

صفحه محصول به صفحه ای گفته می شود که در آن صفحه مشخصات کامل یک کالا جلوی چشم مشتری نشان داده می شود تا وی بتواند آن را به سبد خرید خود اضافه کند و مراحل خرید را یک به یک انجام دهد. یک خریدار هنگامی که به صفحه محصول شما وارد شود مشخص است که توانسته اید وی را جذب کنید. به زبانی ساده تر مستری از محصول شما خوش ش آمده و قصد خرید آن را دارد. چنانچه یک صفحه محصول دارای ویژگی های مناسبی باشد مطمئنا در کمتر از یک دقیقه مشتری نسبت به خرید آن کلا اقدام خواهد کرد. اینجاس ت که اهمیت صفحه محصول برای یک سایت فروشگاهی مشخص می شود. فروش آتلاین در گرو ایجاد صفحه محصول استاندارد و کارآ می باشد. مسلما پس از ورود مشتری به صفحه محصول شما یکی از این واکنش را انجام خواهد داد: یا از کالای شما رضایت دارد و خرید را انجام می دهد. یا اینکه شما نمی توانید وی را به خرید متقاعد کنید و در سایتی دیگر به دنبال آن خواهد گشت. برای اینکه کمترین میزان از دست دادن مشتری را داشته باشید تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

ویژگی های یک صفحه محصول
مشخصه و ویژگی های یک صفحه محصول ایده آل شامل این موارد می شود:
نام کامل محصول: نام محصول به وضوح باید مشخص باشد.
نام محصول می بایست ساده و به دور از به کار بردن الفاظ ثقیل و سنگین باشد.

شیوه ارسال محصول:
برای اطلاع از شیوه ارسال محصول درست در کنار محصول معرفی شده موارد مهم (مانند زمان ارسال، هزینه ارسال، قوانین ارسال، و ...) را به صورت مختصر ذکر کنید.

موجودی کالا در انبار:
موجودی یا عدم موجودی محصول خود را می توانید در یک باکس کنار محصول با استفاده از یک تیک یا یک ضربدر مشخص کنید.
داستان سرایی درباره محصول:
یک داستان کوتاه درباره محصول که با برند تان نیز مطابقت داشته باشد را بیان کنید تا جذابیت خرید محصول را دو چندان کنید.

توضیحات محصول:

توضیحات محصول شامل یکسری اطلاعات کلی مانند نحوه کار کردن کالا، مواد تشکیل دهنده ی کالا، تاریخ انقضاء کالا و ... می شود. این توضیحات می بایست کاملا بر روی همین کالا متمرکز باشد.
تصاویر محصول:
حق مشتری این است که بتواند به هنگام خرید اینترنتی یک کالا از تمامی زوایا آن را به خوبی بررسی کند. قرار دادن عکس ها و تصاویر با کیفیت از محصول، نشان دهنده صداقت شما خواهد بود و مشتری را به خرید ترغیب می کند.
نظرات مشتریان:
خریداران اینترنتی مایل هستند تا نظر سایر مشتریانی که قبلا این کالا را خریداری کرده اند را بدانند. اختصاص یک قسمت برای ثبت نظرات مشتریان برای یک صفحه محصول الزامی است.
صفحه محصول کارآ و ایده آل می تواند کسب و کار شما را متحول کند.

محتوای صفحه محصول چگونه انتخاب شود؟

محتوایی که برای یک کالا در صفحه محصول آورده می شود از دو جنبه قابل اعتنا ست. از دید سئویی، بارگذاری محتوای تولیدی و به اصلاح "یونیک" می تواند سبب بالاتر آمدن صفحه محصول شما نسبت به سایر رقبای تان می شود. از جنبه ی مشتری مداری نیز ایجاد محتوای مناسب برای صفحه محصول می تواند سبب اعتماد خریدار به سایت شما شود که نتیجه ی آن کسب درآمد بیشتر از سایت فروشگاهی تان خواهد بود. ۸ نکته اصلی برای ایجاد محتوای مناسب صفحه محصول وجود دارد که به اطلاع شما عزیزان می رسانیم.

۱) شناخت مخاطب سایت

شناخت صحیح مخاطب و گروه هدف، اولین گام برای ایجاد محتوای صفحه محصول می باشد. شما باید بدانید کدام یک از ویژگی های محصول تان بیشتر مورد توجه خریداران خواهد بود. پس درک خواسته های مشتریان از اولویت برخوردار خواهد بود. یکسری پرسش را برای خود ایجاد کنید و با پاسخ به آن ها اقدام به نگارش محتوای صفحه محصول کنید. سؤالاتی از این قبیل:
مشتری به چه طریقی به صفحه محصول سایت ما هدایت شده است؟
در مجموع چه چیزی می‏ تواند برای مشتری جذاب باشد؟
چرا باید مشخصاً جذب صفحه معرفی محصول سایت ما شود؟

این شخص چه توصیفی از کالای ما برای دوستانش خواهد داشت؟
کدام ویژگی ها یا مزایا می تواند برای او جالب تر باشد؟
سعی کنید به درستی به این سؤالات، جواب دهید تا محتوای صفحه محصول خود را بهینه سازی نمایید.

برای پیشرفت آماده اید؟

آماده ارائه خدمات مشاوره ای و پاسخگویی به پرسش های شما هستند
نورو وب با پشتوانه تیم جوان، متخصص و خلاق خود آماده کمک به شما و کسب و کار اینترنتی شما می باشد، ما با مسیر موفقیت و رسیدن به جایگاه برتر آشنا هستیم و تا بحال کسب و کار های زیادی را در این مسیر همراهی کرده ایم
برای ورود به فضای نوین کسب و کار های اینترنتی بهترین راهکار ها را برای شما تدارک دیده ایم

۲) تمرکز بر روی مزایا و ویژگی های محصول

صاحبان کسب و کار های مختلف می خواهند تمامی محصولات شان را به بهترین نحو ممکن به اشتراک بگذارند. همه ی فروشنده ها مدعی این موضوع هستند که محصولات و خدماتی که به مشتریان ارائه می کنند بسیار خاص، منحصر بفرد و بی نظیر است! ولی باید در نظر داشت که مطمئنا خریداران به یکسری ویژگی های عادی توجه چندانی نمی کنند. سودمند بودن کالای تان برای مشتری بسیار مهم است و شما باید بتوانید وی را متقاعد نمایید که این سودمندی صرفا در کالای شما خلاصه شده است. اطلاعات واقعی را به مشتری خود بدهید تا ویژگی های درست کالای خود را به وی منتقل کنید. بیان کردن حقایق در مورد محصولات می تواند تضمین کننده ی این مطلب باشد که مشتری، کالای سایت شما را برای بهبود زندگی اش مناسب قلمداد کند. اعتماد مشتری به سایت شما سبب می شود تا دیگر دوستان و آشنایان خود را نیز به خرید از سایت تان ترغیب کند. هر مشتری می تواند بهترین مبلغ برای سایت شما باشد و مشتریان بیشتری را به جمع خریداران قبلی اضافه کند.

۳) بیان یک داستان کوتاه در مورد محصول
صفحه محصول در شرایطی ایده آل و خاص می باشد که به همه ی جزئیات مربوط به محصول به درستی اشاره کرده باشد. شما باید ویژگی های محصول را چنان بیان کنید که مشتری را به خرید واردار کنید. شک نکنید که احساسات به هنگام خرید بر خریدارات تأثیر می گذارد. پس تلاش کنید که قسمت توضیحات محصول را برای برانگیختن احساسات مشتریان مورد استفاده قرار دهید و از آن بهره ببرید. حتما می پرسید چگونه باید این کار را انجام داد؟ جواب خیلی ساده است: با از بین بردن تمام نقاط ابهام دار ذهن مشتریان. به عنوان مثال می خواهید در سایت خود قهوه ترک را به فروش برسانید. اینجا می توانید یک داستان کوتاه در مورد این نوع قهوه و تأثیرات آن بر خلق و خوی افراد صحبت کنید. می توانید بگوئید که کدامین فرد مشهور دنیا به خوردن قهوه ترک بسیار علاقمند بوده ایت و بهترین روش سِروِ قهوه ترک چگونه است. با این کار ساده می توانید به لحاظ احساسی به مشتریان خود نزدیک و نزدیک تر شوید و نتیجه این عمل، خرید

محصول و درآمد بیشتر خواهد بود. برای داستان سرایی در مورد محصول ابتدا باید به سؤالات ایجاد شده در ذهن خودتان به خوبی پاسخ دهید. سؤالاتی مانند اینکه:
چه کسی برای نخستین بار این محصول را ساخته است؟
چه چیزی وی را به ساخت این محصول ترغیب کرده است؟
این محصول چه مسیری را تا ساخته شدن طی کرده است؟
ممنوعیت مصرف محصول چه مواردی را شامل می شود؟
این محصول چه نقشی در زندگی روزمره خریدار دارد؟
این محصول چه محاسن و چه مضراتی دارد؟
بیان این مطالب به خریداران کمک می کند تا محصول شما را متفاوت تر از سایر محصولات ببیند. به همین سادگی! با این کار دیدگاه مشتری نسبت به محصول ارائه شده در سایت شما متفاوت تر خواهد شد و فراموش می کند برای خرید این محصول چه مقدار باید هزینه کند. چرا که احساسات بر وی غلبه کرده و شما نیز به مقصود خود رسیده اید.

۴) انتخاب لحن مناسب برای عرضه محصول

یک آزمایش انجام دهید. مطالب نوشته شده در صفحه محصول را با صدای رسا و بلند برای خودتان بخوانید و ببینید که آیا از این جملات لذت می برید یا خیر؟ ببینید لحن شما زیاد رسمی و خیلی خودمانی نباشد. تلاش کنید تا اندکی از روح شاعرانگی را چاشنی کار کنید و رنگ و لعاب بیشتری به مطالب خود بدهید. بهره گیری از یک لحن دوستانه و به دور از زیاده گویی، این امکان را به مشتری تان می دهد تا با برند شما ارتیاط برقرار کند. انتخاب لحن دوستانه، صمیمی، و هیجان انگیز می تواند مشتری را در صفحه محصول شما میخکوب کند. نکته مهم این است که برای تمامی محصولات خود از یک لحن ثابت استفاده کنید تا برند شما داری هویت نوشتاری و شخصیت گفتاری شود. همین شیوه ی ساده است که باعث شده برخی برند ها نسبت به سایر رقبای شان بسیار بهتر عمل کنند و در ذهن مشتریان خود بدرخشند. مطالب تان را به نحوی بنویسید که فقط و فقط خاص خودتان باشد.

۵) بهره گیری از واژه های تأثیرگذار

در زبان فارسی یکسری کلمات و واژه ها وجود دارند که می توانند واکنش های احساسی در افراد ایجاد کنند. این واژه ها توانایی دارند تا فروش شما را به خوبی افزایش دهند. چنانچه به صورت آگاهانه و کاربردی از این واژه ها بهره ببرید می توانید مشتریان خود را متقاعد نمایید تا هر چه سریعتر نسبت به خرید اینترنتی از سایت فروشگاهی شما اقدام کنند. مشتریان نمی توانند در برابر واژه هایی مانند خیره کننده، جذاب، هیجان انگیز، جادویی، قهرمان، معجزه، موفقیت، شگفت انگیز، شجاعت، تکان دهنده، نمایش پر شکوه، و ... مقاومت چندانی کنند. بهره گیری از واژه های تأثیرگذار به جای خود می تواند سبب شود که مشتری فراموش

کند قرار است مبلغی قابل توجه را برای خرید محصول شما پرداخت کند. پر زرق و برق کردن جملات شما برای توضیحاتی که در صفحه محصول داده می شود بسیار کارساز و معجزه گر است. مثلا به جای استفاده از واژه های "خوب" و یا "با کیفیت" می توانید از واژه هایی مانند "معرکه" و یا "خیره کننده" استفاده کنید! با استفاده از همین واژه ها می توانید منتظر باشید تا مشتریان زیادی را به خود جذب کنید و با ورود ایشان به صفحه محصول سایت تان، خرید موفقی را انجام دهند. خلاقیت خود را بالا ببرید تا بتوانید کلمات خارق العاده ای را انتخاب کنید و در محتوای سایت تان استفاده کنید.

۶) خوانا بودن مطالب صفحه محصول

پژوهش ها نشان دهنده ی این موضوع است که افرادی که به صفحه محصول ورود می کنند تنها شانزده درصد مطالب موجود در این صفحه را مطالعه خواهند کرد! پس شما باید به نحوی صفحه محصول را بچینید که تمامی اطلاعات لازم را به مشتریان خود منتقل کنید. کاملا لازم است که شما یکسری اقدامات را انجام دهید که خریدار با یک نگاه کلی هر آنچه در رابطه با محصول را نیاز دارد دریافت کند. خوانا بودن مطالب صفحه محصول را می توانید با اضافه کردن لیست ‏های نشانه دار (بولت‏ گذاری)، پاراگراف های کوتاه که فقط از چند جمله تشکیل شده باشند، به کارگیری فضای سفید بیشتر و فونت هایی با اندازه های مختلف آسان تر کنید.

۷) بهینه سازی مطالب صفحه محصول برای گوگل

تمامی کارهایی که در سایت فروشگاهی خود انجام می دهید باید در مسیر بالا رفتن رتبه در نتایج جستجوی گوگل باشد. توجه به سئو سایت اولین و مهم ترین راه برای جذب مشتریان جدید الورود به سایت شما خواهد بود. بهینه سازی با استفاده صحیح از "کلمات کلیدی" مناسب آغاز می شود. کلمات کلیدی در واقع عباراتی هستند که کاربران اینترنت برای رسیدن به مقصود خود استفاده می کنند. استفاده از کلمات کلیدی برای ایجاد یک صفحه محصول کارآ بسیار حیاتی می باشد. شما می توانید کلمات کلیدی را در جاهای مختلف صفحه محصول (مانند عنوان صفحه، توضیحات متا، برچسب های تصویر، توضیحات محصول) استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که بهتر است کلمات کلیدی اصلی را در عنوان محصول خود قرار دهید، چرا که بیشترین بار جستجو را در موتورهای جستجو دارد.

۸) انتخاب تصاویر و عکس های مناسب برای صفحه محصول

در نظر داشته باشد که اگر بهترین نگارش را برای تولید محتوای صفحه محصول به کار بگیرید، باز هم استفاده از تصاویر و عکس های مناسب بسیار کمک کننده خواهد بود و به هیچ وجه نیاید از آن غافل شوید. این تصاویر و عکس ها را به همراه یکسری توضیحات مشخص در صفحه محصول جای دهید. پس یکی از جنبه های اصلی معرفی محصولات، تصاویر و عکس های مربوط به آن ها می باشد. عکس های با کیفیت و کاملا واضح می تواند مشتری را به خرید محصول ترغیب کند. از این حربه استفاده کنید و اعجاز تصاویر و عکس ها را به چشم مشاهده نمایید. دنیای ویدئو و تصویر چنان جذاب است که مسلم بدانید می تواند مشتریان را به خرید بیشتر از سایت تان مجذوب و ترغیب کند. هر چه میزان بهره گیری از تصاویر و ویدئو ها را بیشتر کنید کاربران بیشتری را به سایت خودتان جذب نموده اید.

ایجاد الگوی اختصاصی صفحه محصول

در قسمت قبل تلاش کردیم تا ۸ قانون که می توانست محتوای صفحه محصول سایت تان را کارآ کند معرفی کردیم. ولیکن شما بایستی تلاش کنید تا الگوی اختصاصی صفحه محصول خودتان را ایجاد کنید. باید برای این کار وقت بگذارید تا به معیار های مشخصی دست یابید و این معیار ها را یک به یک برای تمامی محصولات تان لحاظ کنید. به یکسری سؤالات به خوبی فکر کنید تا بتواند یک صفحه محصول ایده آل خلق کنید تا به سود منتهی شود. این سؤالات عبارتند از:
محصول شما چه مانعی را از سر راه مشتری بر می دارد؟
چه کلمات قدرتمندی را برای صفحه محصول خودتان به کار بردید؟
آیا به داستانی کوتاه اشاره کرده ‏اید؟

اگر شما یک طراح هستین و یا با طراحی های گرافیکی سروکار دارید

آیا لحنی که برای معرفی محصول تان انتخاب کرده اید کارآیی داشته است؟

آیا تصاویر و عکس هایی که به کار بردید ویژگی های اصلی و مزایای محصول را به وضوح نشان می دهند؟
هنگامی که به یک فرمول و دستورالعمل مشخص برای توصیف محصولات تان دست یافتید، آن را بیازمایید. این قوانین را بر روی چند محصول پیاده سازی کرده و بر نتایج نظارت داشته باشید. دقت فرمایید که آیا این قوانین به افزایش فروش شما کمک کرده اند یا صرفاً ترافیک صفحات را افزایش داده ‏اند. چنانچه توضیحاتی که برای محصول خود در نظر گرفته ‏اید میزان فروش را افزایش داده است، پس به همان شیوه تغییرات را برای بقیه محصولات انجام دهید. در غیر این صورت تغییرات را بررسی کنید و به دنبال روش هایی برای بهبود وضعیت آنها باشید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا به شما عزیزان بگوییم اهمیت صفحه محصول در چیست و با استفاده از چه راهکار هایی می توانید کاری کنید تا مشتریان به صفحه محصول شما برسند و پس از ورود به این صفحه، با خرید اینترنتی، سود شما را از بابت راه اندازی یک سایت فروشگاهی تضمین کنند. مجددا تذکر می دهیم که توضیحاتی که در صفحه محصول ارائه می کنید ابدا اغراق آمیز و تحمیل کننده نباشند. کارشناسان شرکت طراحی سایت نورووب در خدمت شما عزیزان هستند تا هر آنچه در رابطه با سئو سایت، کلمات کلیدی، درباره ما، تماس با ما، و ... بخواهید را با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن در اختیار تان قرار دهند.

سوالات متداول

بله، تمامی خدمات نورو وب در زمینه طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی و پیاده سازی پرتال های سازمانی برای موتورهای جستجو که مهمترین آنها گوگل می باشد سئو و بهینه سازی شده است. این موضوع را می توانید از مشتریان ما سوال کنید.
خیر در نورو وب نصف هزینه طراحی سایت در زمان راه اندازی دریافت می شود و مابقی آن در زمان تحویل سایت اخذ می گردد. به این دلیل که هر دو طرف برای سفارش و انجام طراحی سایت بر سر قول و قرار خود بمانند.
طراحی وب سایت و سئو سایت (بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو) دو مفهموم مجزا از هم می باشند. برای راه اندازی کسب و کار آنلاین و ارائه خدمات اینترنتی می بایست در قدم اول برای خود توسط توسعه دهندگان وب، درخواست طراحی سایت دهید و زمانی که وب سایت داشتید می توانید برای اینکه بیشتر در موتورهای جستجو دیده شوید و مشتریان زیادی را جذب خود نمائید از تکنیک سئو توسط توسعه دهنگان وب کمک بگیرید . هر دوی اینها برای انجام یک طراحی سایت موفق به هم تنیده شده اند و برای رسیدن به موفقیت یک وب سایت، واقعاً باید همزیستی کاملی بین این دو انجام شود. در این میان تیم طراحی سایت و سئو وب سایت وب کو وب توانسته هر دو نیاز مشتریان خود را در قالب پکیج ها کاملا اختصاصی و آماده بصورت چند زبانه برآورده نماید، جهت سفارش و اطلاعات بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، استفاده نمائید.
اگر می خواهید بازار هدفتان را گسترده کنید، و یا می خواهید از خیل عظیم مشتریان بالقوه ای که در فضای وب به دنبال محصولات یا خدمات شما می گردند کمال بهره را ببرید، بهترین راه برای این کار داشتن یک وب سایت خوب و قرار دادن اطلاعات درست و به شیوه ی درست در وب سایت تان می باشد.
قطعا بله، نورو وب در هر صورت در زمینه کلیه خدماتی که ارائه می کند، به شما مشاوره می دهد یا فایلهایی برای آموزش برای شما ارسال می کند. شما می توانید از طریق قسمت استعلام قیمت با انواع مشاوره هایی که در شرکت نورو وب ارائه می شود، آشنا شوید.
در گذشته برای بهتر دیده شدن توسط افراد، مردم از سر درهای بزرگتر، زیباتر، استفاده از جارچی ها و بسیاری ابزار تبلیغاتی دیگر استفاده می کردند، با آمدن اینترنت کلیه این روشها نیز به روشهای مشابهی در فضای مجازی تبدیل شدند، اما با ازدیاد وب سایتها و استفاده زیاد مردم از موتورهای جستجو و نقش مهم نتایج موتورهای جستجویی از جمله گوگل در زندگی مردم و اهمیت زیاد پیدا شدن در صفحات اول موتورهای جستجو، سئو و مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو یا بهینه سازی وب سایتها اهمیت زیادی پیدا کرد. خدمات سئو به کلیه خدماتی گفته می شود که موجب می شود سئو وب سایت شما بهبود یابد.
نظر خود را بیان کنید