advertise

سئو، تنها سلاح شما برای جنگ در جنگل گوگل

بیائیم در مورد سئو صحبت کنیم. اندکی صبر کنید تا با هم پیش برویم برای دریافتن آنچه که سئو نامیده می شود. انتخاب، برگزیدن، پسندیده شدن. این است زندگی و جنگ در سراسر زیستن. زندگی انسان ها بی مانند به زیستن در جنگل های آفریقا نمی باشد. چه بسا که انسان صرفا حیوانی ست ناطق و البته فکور و دوراندیش. در هر امری می بایست در فکر بود چگونه می توان به بقا دست یافت و راهی را برگزید تا با صرف کمترین هزینه بیشترین سود را به چنگ آورد. در تصویر چه می بینید؟ قسمتی از یک جنگل. کاملا درست است. چه تعداد درخت را در کادر می بینید؟ حدود بیست درخت. کاملا درست است. این درختان شانس این را داشته اند که در قاب عکاس قرار گیرند و از بین هزاران هزار درخت و گیاهِ دیگر جلوی چشمان شما خودنمایی کنند. تکلیف دیگر درختان چیست؟ آنهایی که دیده نمی شوند چه سرنوشتی دارند؟

فرض بگیرید اگر در کل دنیا فقط می توان همین یک عکس را برای شناساندن جنگل به همگان معرفی کرد بی شک می بایست پذیرفت که دیگر درختان کاملا بی نصیب خواهند ماند و تا ابد دیده نخواهند شد. البته این مثال، دور از ذهن است، ولیکن نه در مثال، مناقشه است و نه هیچ چیز، محال! در بازار و تمامی کسب و کارها اگر بخواهیم می توانیم همین مثال قاب عکس از درختان جنگل را سرلوحه قرار دهیم. هر فردی که در بازار و یا در یک پاساژ بتواند مغازه ای بزرگ و با تزئینات عالی را در بهترین مکان بازار و پاساژ مربوطه از آن خود کند مسلما می تواند امیدوار باشد که مشتریان زیادی را به داخل مغازه اش بکشاند. در دنیای وب نیز دقیقا همین منوال و روال و مسیر وجود دارد. در دنیای وب بیشمار وبسایت های مختلف وجود دارند که بر روی موضوعاتی مشترک کار می کنند و هر کدام تلاش دارند تا از رقبای شان پیشی گیرند. گوگل اما، بی رحم است به تعبیر بسیاری از صاحبان کسب و کار! گوگل دقیقا به سان همان عکاس عمل می کند که از میان

هزاران هزار درخت تنومند و دیرپا، صرفا بیست اصله را در قاب چشمان ما ثبت کرده بود. با این تفاوت که گوگل اندکی پیشی گرفته و تنها ده عدد از سایت هایی با موضوعات یکسان را برگزیده و به کاربران اینترنت نشان می دهد. گوگل بی رحم است و کاربر بی رحم تر! آمار ها نشان می دهند کاربران کمتر از هشت ثانیه زمان می گذارند تا سایت مورد نظر شان را بیابند و انتخاب شان را انجام دهند. پس نه تنها می بایست در فکر صفحه اول بود بلکه لاجرم راهی نخواهد بود به جز رسیده به لینک های اول تا سوم در صفحه ی مذکور. جنگ در دنیای وب چنین است و برای بقاء می بایست شناخته شد و دیده شد و برگزیده شد از سمت تمامی کاربران. احتمال زیاد می توانید این صحبت ها را بحث سئو ارتباط دهید. آری، سئو به زبان ساده به کلیه ی فعالیت هایی اطلاق می گردد که قصد و هدف ش قرار دادن تصویر درخت برگزیده در قاب گوگل است. همین! چرا که دیده شدن سبب انتخاب گردیدن است در دنیای ذهنی هر انسان.


تمامی کاربران دنیای وب با نیاز های بسیار متفاوت به موتور های جستجو (Google, Bing, …) رجوع می کنند و هر آنچه نیاز دارند را با عبارت ها و کلماتی که به ذهن شان خطور می کند بیان می دارند. سپس هر آنچه که از نتایج جستجو و سرچ، گوگل حاصل می آید عاملی ست برای انتخاب شدن از طرف کاربر وب. طبیعی ست مدیریت و صاحب هر سایت در اینترنت با هر موضوعیتی که سایت خویش را راه اندازی کرده است می خواهد در صفحه اول و لینک های ابتدایی گوگل قرار گیرد. کلیک کردن و ورود کاربر به هر سایت

می تواند سرنوشت سایت را تغییر دهد. تمامی این ها را گفتیم تا به موضوع سئو برسیم. در مبحث سئو یکسری واژه های تخصصی وجود دارد که دانستن آن ها لازمه ی پیشرفت در دنیای کسب و کار اینترنتی ست. پس با دانستن این مهم ما می خواهیم با زبانی بسیار ساده و دور از غُلو گویی ها و استفاده از واژه های پر طَمطَراق، این مبحث را برای شما کاربران گرامی سایت نورووب بیان کنیم. در این مقاله با این موضوعات آشنا خواهید شد:

اگر شما یک طراح هستین و یا با طراحی های گرافیکی سروکار دارید

_ سئو چیست؟

_ انواع سئو

• سئوی کلاه سفید (White-Hat Seo)
• سئوی کلاه سیاه (Black hat seo)

• سئوی کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

• سئوی داخلی (On Page Seo)
• سئوی خارجی (Off-page Seo)
_ مفهوم و کاربرد Title Tag ،Meta Descriptions ،Meta Tag
_ کیفیت ترافیک، کمیت و حجم ترافیک، نتایج طبیعی یا ارگانیک گوگل

سئو چیست؟

سئو در واقع یک معیار و یک شاخص است که محتوای درون یک سایت را به موتورهای جستجو می شناساند. بدهی ست که هر چه محتوای موجود در یک سایت از قوانین سئو پیروی کرده و هر چه بیشتر استانداردهایش را رعایت کرده باشد، بهتر م مناسب تر توسط موتور های جستجو شناسایی می شود. این کار سبب می شود تا یک سایت معتبر تر شناخته شود و به هنگام جستجوی کاربران، رتبه های بهتر و بالاتری نصیب سایت گردد. پس می توان اینگونه بیان کرد تمام

محتویات متنی و تصویری که یک سایت را تشکیل می دهند می بایست این استانداردها را به خوبی رعایت نمایند و به قول معروف "بهینه" باشند تا در نتایج جستجو برای کاربران به راحتی نشان داده شوند. بهتر است بدانید که اساس کار تمامی موتور های این است که در کمترین زمان ممکن بهترین نتایج را به کاربران نشان دهند. برای این کار، موتور های جستجو به وسیله ربات ها یا خزنده های خود وارد سایت ها می شوند و محتویات آن ها را بررسی کرده و بر اساس

محتویات متنی اینکه چه میزان به قوانین سئو پایبند بوده اند یا خیر و یا اینکه مطالب درون سایت تا چه حد کاربردی و مناسب می باشند، نمره ای را به سایت ها داده تا بتواند در مراحل بعدی نیز مجددا مفید یا غیر مفید بودن سایت را در حافظه ی خود بسپارد. همین امر سبب می شود تا به هنگام جستجوی کاربران برای رسیدن به یک موضوع، رتبه های بالایی برای یک سایت در نظر گرفته شود و با بالعکس، رتبه های نازلی را به خود اختصاص دهد و از دسترس کاربران خارج گردد.

برای پیشرفت آماده اید؟

آماده ارائه خدمات مشاوره ای و پاسخگویی به پرسش های شما هستند
نورو وب با پشتوانه تیم جوان، متخصص و خلاق خود آماده کمک به شما و کسب و کار اینترنتی شما می باشد، ما با مسیر موفقیت و رسیدن به جایگاه برتر آشنا هستیم و تا بحال کسب و کار های زیادی را در این مسیر همراهی کرده ایم
برای ورود به فضای نوین کسب و کار های اینترنتی بهترین راهکار ها را برای شما تدارک دیده ایم


انواع سئو

سئو دارای گونه های مختلفی ست که هر کدام دارای محاسن و معایبی می باشد. در این قسمت از مقاله تلاش داریم تا انواع سئو را به شما عزیزان معرفی کنیم تا تفاوت خدمت رسانی شرکت های طراحی سایت را به خوبی درک کنید و علت تفاوت قیمت در خدمات دهیِ این شرکت ها را دریابید.

سئوی کلاه سفید (White-Hat Seo)

بی دغدغه ترین و مطمن ترین روش سئو که می تواند آینده ای روشن را برای سایت شما رقم بزند سئوی کلاه سفید (White-Hat Seo) می باشد. این سئو به زبان ساده شامل یکسری اعمال و روش های تخصصی ست که توسط سئوکاران در نظر گرفته می شود که تماما مورد تأیید گوگل است و بی هیچ نگرانی از پنالتی شدن (مجرم شناخته شدن) توسط گوگل به آرامی و طی زمانی مشخص سایت شما در نتایج جستجوی گوگل رتبه های بالایی را به خود اختصاص می دهد. در روش سئو کلاه سفید همه ی اصول، قوانین، و تکنیک های مورد تأیید گوگل به کار گرفته می شود تا اعتبار سایت شما نزد گوگل بالا و بالاتر رود. پیشنهاد ما در شرکت طراحی سایت نورووب استفاده از این نوع سئو می باشد.

سئوی کلاه سیاه (Black hat seo)

این نوع سئو که در بین سئوکاران به سئوی کلاه سیاه (Black hat seo) شناخته می شود شمال تکنیک هایی می گردد که با استانداردهای گوگل در تضاد مستقیم است. همانطور که از اسم این نوع سئو نیز مشخص است سئو کلاه سیاه یکسری اعمالی را انجام می دهد که بتواند موتورهای جستجوی بسیار هوشمند را فریب دهد و سایت شما را دارای جایگاه های بالا کند. با وجود پیشرفته شدن موتورهای جستجو این روش شاید در کوتاه مدت بتواند نتایج خوبی را برای سایت شما رقم بزند ولیکن در دراز مدت جریمه هایی را در پی خواهد داشت که در پاره ای موارد بسیار بسیار جبران ناپذیر است و سایت را پنالتی کرده و رده های نزولیِ غیر قابل تصوری را به ارمغان خواهد آورد.

سئوی کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

شاید در نگاه اول اینگونه به نظر برسد که سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) نوعی سئو مابینِ سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است. ولی ابدا اینطور نیست. سئو کلاه خاکستری شباهت بسیار زیادی به سئو کلاه سیاه دارد و شامل همان تکنیک های متضاد با قوانین گوگل است که چنانچه به درستی از آن ها بهره گیری شود می توان انتظار داشت که رتبه های بالای گوگل از آنِ سایت شما شود. ولی مطمئن باشید سایت شما دائما در خطر جریمه شدن می باشد و هر ثانیه ممکن است که گوگل جریمه های مشابه سئو کلاه سیاه را برای سایت تان لحاظ کند. کاملا آگاه باشید که دچار اینگونه مسائل نشوید و تلاش کنید تا سایت خود را به شرکتی بسپارید که از سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری پرهیز می کند.

سئوی داخلی (On Page Seo)

این نوع سئو شامل تمامی فعالیت ها و انجام امور تخصصی به هنگام کدنویسی و همچنین محتوا گذاری سایت شما می شود. مجموع این فعالیت ها که برای بالا بردن رتبه سایت شما در گوگل است به سئوی داخلی (On Page Seo) معروف شده است. سئو داخلی دارای یکسری نکات کلیدی است که می بایست به خوبی رعایت شود. این نکات عبارتند از:

• بهره گیری بهینه از انواع کلمات کلیدی
• سرعت بالا آمدن سایت
• به روز بودن مطالب و محتوای موجود در سایت
• بهره گیری بهینه از انواع متا تگ (Meta Tag) ها
• بهینه سازی مطالب ویدئویی سایت

• بهره بردن از انواع تگ عنوان (Title Tag)

• عدم متوقف کردن سئو سایت
• بهره گیری بهینه از انواع تگ توضیحات متا (Meta Descriptions)

سئوی خارجی (Off-page Seo)

برای درک مفهوم سئوی خارجی (Off-page Seo) می توان بدین صورت به شرح موضوع پرداخت که سئو خارجی تمامی فالیت هایی که خارج از سایت شما انجام می گسرد تا رتبه های بهتری را داشته باشید همگی زیر مجموعه این نوع سئو خواهد بود. فعالیت گسترده در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، انوع بلاگ ها و ... . در ضمن یکی از اصلی ترین و مهمترین شاخه های سئو خارجی استفاده از بک لینک هایی است که از سایت های دیگر گرفته خواهد شد.

سوالات متداول

بله، تمامی خدمات نورو وب در زمینه طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی و پیاده سازی پرتال های سازمانی برای موتورهای جستجو که مهمترین آنها گوگل می باشد سئو و بهینه سازی شده است. این موضوع را می توانید از مشتریان ما سوال کنید.
خیر در نورو وب نصف هزینه طراحی سایت در زمان راه اندازی دریافت می شود و مابقی آن در زمان تحویل سایت اخذ می گردد. به این دلیل که هر دو طرف برای سفارش و انجام طراحی سایت بر سر قول و قرار خود بمانند.
طراحی وب سایت و سئو سایت (بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو) دو مفهموم مجزا از هم می باشند. برای راه اندازی کسب و کار آنلاین و ارائه خدمات اینترنتی می بایست در قدم اول برای خود توسط توسعه دهندگان وب، درخواست طراحی سایت دهید و زمانی که وب سایت داشتید می توانید برای اینکه بیشتر در موتورهای جستجو دیده شوید و مشتریان زیادی را جذب خود نمائید از تکنیک سئو توسط توسعه دهنگان وب کمک بگیرید . هر دوی اینها برای انجام یک طراحی سایت موفق به هم تنیده شده اند و برای رسیدن به موفقیت یک وب سایت، واقعاً باید همزیستی کاملی بین این دو انجام شود. در این میان تیم طراحی سایت و سئو وب سایت وب کو وب توانسته هر دو نیاز مشتریان خود را در قالب پکیج ها کاملا اختصاصی و آماده بصورت چند زبانه برآورده نماید، جهت سفارش و اطلاعات بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، استفاده نمائید.
اگر می خواهید بازار هدفتان را گسترده کنید، و یا می خواهید از خیل عظیم مشتریان بالقوه ای که در فضای وب به دنبال محصولات یا خدمات شما می گردند کمال بهره را ببرید، بهترین راه برای این کار داشتن یک وب سایت خوب و قرار دادن اطلاعات درست و به شیوه ی درست در وب سایت تان می باشد.
قطعا بله، نورو وب در هر صورت در زمینه کلیه خدماتی که ارائه می کند، به شما مشاوره می دهد یا فایلهایی برای آموزش برای شما ارسال می کند. شما می توانید از طریق قسمت استعلام قیمت با انواع مشاوره هایی که در شرکت نورو وب ارائه می شود، آشنا شوید.
در گذشته برای بهتر دیده شدن توسط افراد، مردم از سر درهای بزرگتر، زیباتر، استفاده از جارچی ها و بسیاری ابزار تبلیغاتی دیگر استفاده می کردند، با آمدن اینترنت کلیه این روشها نیز به روشهای مشابهی در فضای مجازی تبدیل شدند، اما با ازدیاد وب سایتها و استفاده زیاد مردم از موتورهای جستجو و نقش مهم نتایج موتورهای جستجویی از جمله گوگل در زندگی مردم و اهمیت زیاد پیدا شدن در صفحات اول موتورهای جستجو، سئو و مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو یا بهینه سازی وب سایتها اهمیت زیادی پیدا کرد. خدمات سئو به کلیه خدماتی گفته می شود که موجب می شود سئو وب سایت شما بهبود یابد.
نظر خود را بیان کنید