advertise

اصول نوشتن مقاله در سایت

یکی از اصلی ترین سؤالاتی که اکثر محتواکاران و تولید کنندگان محتوا در ذهن دارند این است که بهترین راه برای نوشتن یک مقاله سئو محور چیست؟ تجربه ثابت کرده است که گوگل به طور مستمر در حال تغییر دادن انواع الگوریتم خود می باشد. مسلما برای در اختیار گرفتن رتبه های بالای گوگل می بایست استراتژی های بلند مدتی را در دستور کار خویش قرار داد. "تولید محتوا با کیفیت بالا" همان چیزی ست که باید در پی آن بود.
تولید محتوا و نوشتن مقالاتی که برای مخاطب کاربردی باشد می تواند به خوبی سبب رشد رتبه ی هر سایت در گوگل شود. به دلیل با کیفیت بودن مقاله، کاربران سایت آن را با دیگر دوستان حود به اشتراک می گذارند و این مورو بهترین تبلیغ برای یک کسب و کار اینترنتی محسوب می گردد. ما در این مقاله تلاش می کنیم تا نحوه ی نگارش مقاله سئو محور که سبب بهبود کسب و کار شما شود را به شما کاربران عزیز آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

بهینه سازی انواع کلمات کلیدی

بهینه سازی محتوای مقاله بر اساس دسته بندی کلمات کلیدی بی شک مهم ترین گام در راه استراتژی های سئو محسوب می شود. کلمات کلیدی در این مسیر بسیار با اهمیت می باشد. کلمات کلیدی در یک نگاه همان واژه ها و جملاتی ست که کاربران مختلف در کادر جستجوی گوگل وارد می کنند و بر اساس همین جستجو ست که ایشان یا به سایت شما خواهند رشید و یا به سایت رقبای تان. برای یافتن کلمات کلیدی مناسب که می تواند محتوای شما را بهبود ببخشد زمان صرف کنید تا بهترین نتایج را به دست آورید در اینجا به یکسری نکات در مورد استفاده از کلمات کلیدی اشاره می کنیم:

الف) استفاده از کلمات کلیدی در تیتر های مقاله (H۱)

قرار دادن انواع کلمات کلیدی در عنوان مقالات به واقع اولین و اساسی ترین راه برای بهینه سازی مقالات و محتوای سایت می باشد. مسلما هنگامی که کلمات کلیدی در عنوان یک مقاله قرار بگیرد احتمال اینکه مقاله مذکور دارای رتیبه بالایی در گوگل شود بسیار زیاد خواهد بود. به تصویر زیر توجه کنید.
در گوگل درباره نحوه انتخاب لباس ورزشی جستجو شده است :

ب) تکرار کلمات کلیدی در متن مقاله

پر کردن متن یک مقاله با تعداد زیادی کلمات کلیدی یکی از تکنیک های قدیمی سئو می باشد که در حال حاضر چندان توصیه نمی شود. در نظر داشته باشید که مخاطب مقاله در واقع کاربران و انسان ها هستند. پس مخاطب ما ماشین و کامپیوتر نیست. نسبت استفاده از کلمات کلیدی در متن می بایست بین دو تا پنج درصد در نظر گرفته شود تا گوگل شما را مشمول جریمه های خود نکند.
پ) استفاده از کلمات کلیدی Searches related to) LSI)
بی شک یکی از بهترین و به روزترین تکنیک ها برای به دست آوردن رتبه های بالای گوگل برای یک مقاله استفاده از کلمات کلیدی LSI می باشد. LSI یا همان آنالیز پنهان مفهومی می تواند بسیار کارساز باشد برای محتواکاران. آنالیز پنهان مفهومی یعنی ما از یکسری کلمات مرتبط و هم معنی با کلمات کلیدی مورد نظر که برای مقاله در نظر گرفته شده است بهره برداری کنیم. این گروه کلمات به گوگل می گوید که محتوایی که بارگذاری شده است با کلمات مرتبط هم در رابطه ی مستقیم است و رتبه ی مقاله در گوگل را ارتقاء خواهد بخشید. برای به دست آوردن کلمات LSI کافی ست به پایین نتایج جستجوی گوگل بروید و به خواسته تان برسید. عموما و اصولا هر جستجویی که در گوگل انجام می شود این کلمات LSI در پایین همان صفحه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

ت) بهره گیری از کلمات کلیدی در تگ H۲ و یا تگ H۳ و ...

یک مقاله با چیدمان صحیح به خودی خود می بایست به عنوان ها و تیتر های مختلف تقسیم شود و مسلما بهره گیری از کلمات کلیدی در همه ی این عناوین و تیتر ها بسیار کمک کننده خواهد بود. استفاده از کلمات کلیدی در عنوان های H۲ و H۳ و ... می تواند توجه گوگل را به خوبی به مقاله ی مربوطه جلب نماید و تمام قسمت های مقاله مورد بازدید قرار گیرد. بهره گیری مناسب از کلمات کلیدی را در دستور کار خود قرار دهید.

برای پیشرفت آماده اید؟

آماده ارائه خدمات مشاوره ای و پاسخگویی به پرسش های شما هستند
نورو وب با پشتوانه تیم جوان، متخصص و خلاق خود آماده کمک به شما و کسب و کار اینترنتی شما می باشد، ما با مسیر موفقیت و رسیدن به جایگاه برتر آشنا هستیم و تا بحال کسب و کار های زیادی را در این مسیر همراهی کرده ایم
برای ورود به فضای نوین کسب و کار های اینترنتی بهترین راهکار ها را برای شما تدارک دیده ایم

نکات مهم در رابطه با ساختار مقاله

برای اینکه یک مقاله با پایه و اساس فوق العاده مستحکم نوشته شود و تا مدت مدیدی در صفحه اول گوگل قرار گیرد نیازمند رعایت یکسری نکات کلیدی می باشد. یکسری نکات مهم در رابطه با ساختار مقاله وجود دارد که به تشریح یک به یک آن ها می پردازیم:
الف) تعداد کاراکتر (کلمه) های یک مقاله

گوگل به مقالاتی که دارای کاراکتر (کلمه) زیاد هستند بسیار توجه می کند. عموما مقالاتی که در لینک های بالایی صفحه اول گوگل وجود دارند از هزار کاراکتر به بالا می باشند. چنانچه نویسنده مقاله بتواند نوشتار خود را با ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ کاراکتر تنظیم کند می تواند امیدوار باشد تا موفقیتی چشمگیر حاصل آید. هر جند صرفا کمیت و تعداد کاراکتر را نباید در نظر گرفت ولیکن عموما طولانی بودن یک مقاله تأثیراتی

مثبت در رتبه ی آن خواهد داشت.

ب) خوانا بودن مقاله

مسلما مخاطب محصولات و خدمات ارائه شئه در یک سایت، انسان ها هستند و ایشان می بایست به درستی پیام مار ا دریافت نموده و به کسب و کار مان رونق بخشند. کاربرانی که به سایت ما ورود می کنند می بایست مقالات مختلف را مطالعه نمایند. بهتر است از پاراگراف های کوتاه و مفید استفاده شود تا حوصله ی کاربر به هنگام خوانش مقاله سر نرود و صفحه را نبندد. گوگل به خوانا بودن مقالات بسیار اهمیت می دهد. بهتر است از فونت های استاندارد و خوانا بهره ببرید. رعایت نکات مربوط به نگارش متون را به خوبی مطالعه کرده و رعایت کنید تا کاربر و خواننده تا انتهای نوشتار با شما همراه باشد. البته

می توان از نرم افزار ویراستار ورد نیز برای ویراستاری مقاله نوشته شده بهره برداری نمود.
پ) به روز کردن مقاله

جهان پیرامون ما به شدت در حال تغییر است و گوگل نیز دائما در پی تحویل دادن اطلاعات به روز تر به تمامی کاربران خود است. برای بهبود نتایج مقاله های خود بایستی آن ها را به روز کنید. برای این کار می توانید هر چند مدت یک بار دستی به سر و گوش مقاله ی خود بکشید. با هر آپدیت کردن مقاله، توجه گوگل به آن جلب می شود. در جستوجوهای گوگل همیشه نتاریخ آخرین ویرایش مقاله نشان داده می شود و از این طریق کاربران تصور می کردند مقاله ی شما کاملا جدید است.

عوامل فنی برای سئو مقاله در سایت

در قسمت قبل تمامی عوامل قابل رؤیت در رتبه بندی مقاله را بررسی کردیم. در اینجا می خواهیم به عواملی که در پشت صحنه هستند و بسیار نیز حائز اهمیت اند بپردازیم. با بهبود این عوامل می توانید مقاله ود را در رتبه بندی گوگل بالا ببرید.


الف) URL (آدرس) مقاله خوانا و دارای کلمات کلیدی باشد

بسیاری از محتواکاران به آدرس مقاله توجه نمی کنند. ولیکن آدرس مقاله بسیار مورد توجه گوگل و کاربران اینترنت است. آدرس خوانا نشان دهنده ی موضوع اصلی مقاله است. توجه به آدرس مقاله به دو صورت می تواند سبب ارتقاء رتبه در گوگل شود:
اول) گوگل می تواند کلمات کلیدی مورد نظر را در URL بیابد و مقاله را ارتقاء دهد.
دوم) کاربران بر روی لینک ها و آدرس های خوانا کلیک بیشتری می کنند و این مسأله سبب افزایش نرخ کلیک روی مقاله شده و رتبه آن را افزایش می دهد.


ب) توضیحات متا

توضیحات متا باید در حدود ۱۵۵ تا ۱۶۰ کاراکتر باشد. این توضیحات معمولا در زیر لینک آبی نتایج گوگل برای کاربر نشان داده می شود. اگر توضیحات متا را به مقاله ندهید، گوگل به صورت رندوم یک قسمت از مقاله را نشان خواهد داد و این امر انتخاب گوگل است با پیام داخل مقاله مغایرت داشته باشد. پس سعی کنید تا آن را شخصی سازی کنید.
در زیر به نمونه‌هایی از توضیحات Meta خوب توجه کنید.
پ) بهینه سازی تصاویر (عکس های) مقاله
تصاویر و عکس های مرتبط با مقاله می تواند سبب جذب مخاطب به شما شود. چنانچه تصاویر بهینه سازی نشده باشند می توانند اثرات معکوس و مخرب بر رتبه مقاله بگذارند. برای بیهنه سازی تصاویر مقاله باید این ۳ نکته را به خوبی رعایت کنید:
۱) حجم تصاویر:
حجم تصویر نباید به قدری سنگین باشد که سبب تأخیر در لود شدن صفحه مقاله گردد. برای کاهش حجم تصاویر از فتوشاپ استفاده کنید. این کارها را انجام دهید تا به حجم دلخواه خود برسید:
برای تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ به آدرس زیر بروید: Image -> Imagesize ->تغییر اندازه تصویر بر اساس پیکسل.

برای ذخیره تصاویر می‌توانید از File -> Export -> SaveForWeb استفاده کنید.
در زیر تصویر اندازه تصویر نوشته است. شما می‌توانید با تغییر کیفیت تصویر حجم موردنظر خود را به بروی تصویر اعمال کنید.
۲) تغییر نام (Rename) تصاویر:
پیش از بارگذاری تصاویر حتما نام آن ها را تغییر دهید. تلاش کنید تا نمام هایی را انتخاب کنید که با محتوای مقاله همخوانی داشته باشد.
۳) گذاشتن Alt عکس:
برای هر عکس یک توضیح مختصر در حد ۵ کاراکتر انتخاب نمایید.


ت) بهبود لینک های مقاله
بی شک یکی از قوی تری راهکارها برای بدست آوردن رتبه های بالای گوگل، لینک هایی است که به مقاله ی شما داده می شود. نکات زیر را رعایت کنید تا به این مهم دست یابید:
۱) تبلیغ مقاله به دیگران:
گرفتن لینک از سایت های معتبر بهترین راه برای ارتقاء رتبه مقاله ی شما می باشد. هر چقدر مقدار بیشتری لینک از دیگر سایت ها به مقاله ی شما داده شود درجه اعتبار آن افزایش خواهد یافت. برای این کار می توانید در مقاله ی خود لینک سایر سایت های مرتبط را قرار دهید یا اینکه نام آن ها را به عنوان منبع در پائین مقاله تان ذکر کنید.
۲) لینک های داخلی مقاله
ساده ترین راه برای بهبود لینک ها این است که آن ها را به صورت

لینک داخلی انجام دهید. شاید نتوانید سایر سایت ها را متقاعد کنید تا با شما همراه شوند ولی می توانید از پتانسیل موجود در سایت خود بالاترین استفاده را ببرید. با استفاده از لینک داخلی، گوگل می تواند سایت شما را زیر و رو کرده و بهترین محتویات را برای کاربران ساخته و پرداخته نماید. لین یا پیوند داخلی مسلما یکی از مناسب ترین راه ها برای افزایش رتبه ی مقاله شما می باشد.
۳) اصلاح لینک های خراب
وجود لینک های خراب و معیوب می تواند باعث کاهش رتبه مقاله در گوگل شود. اگر در مقاله ای از یک لینک اشتباه استفاده کنید سبب می شود تا خواننده از پیگیری مقاله ی شما امتناع کند. یادتان باشد که اصلاح لینک های خراب یک نوع به روز رسانی محسوب می شود و

گوگل به مقاله ی شما توجه ویژه ای خواهد کرد. برای بررسی وجود لینک های معیوب می توانید از سایت https://www.deadlinkchecker.com/ استفاده کنید. برای این کار ابتدا وارد سایت شده و سپس آدرس صفحه مقاله را وارد کرده و منتظر نتیجه باشید.
۴) بهبود لینک های الحاقی (Anchor text)
هر لینک آبی رنگ که قابل کلیک شدن است حرفی برای گفتن دارد. در لینک های داخلی سایت می توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید. بهتر است به جای استفاده از عباراتی چون "خواندن مقاله ای دیگر"، "ادامه در مقاله"، "اینجا را کلیک کنید"، و دقیقا عنوان مقاله ی مورد نظر یا یکی از کلمات کلیدی را به کار ببرید.

ث) توجه به نمایش مقاله ها در موبایل

ورژن موبایل یک سایت می تواند در رتبه بندی سایت شما بسیار تأثیرگذار باشد. امروزه بیشترین میزان سرچ توس کاربران از طریق موبایل می باشد. چنانچه مقاله ی شما در موبایل به خوبی به نمایش در نیاید، خواننده ای را نخواهد یافت. به هنگام طراحی سایت از شرکت طراحی سایت مذبور راجع به نوع ورژن موبایلی که در اختیارتان قرار می دهند اطلاعات کاملی را دریافت نمایید.
چ) گذار از محتوای متنی به محتوای تصویری، ویدئویی، و ...

شما می توانید با استفاده از محتواهای تصویری، ویدئویی، اینفوگرافیک، انیمیشنی، و ... در رتبه بندی سایت خود بسیار تغییر حاصل کنید.پژوهش ها نشان می دهند که با ایجاد محتوای ویدئویی تا ۷۰ درصد ترافیک سایت افزایش پیدا می کند. برای ثبت نام تجاری خود در ذهن مخاطبان تان بهتر است از ویدئو و کلیپ استفاده کنید. بهره گیری از تصاویر و ویئو در مقاله می تواند مخاطبان را بیشتر با موضوع مقاله درگیر کند. جذابیت تصاویر و ویدئو ها بر هیچ کس پوشیده نیست. ساخت ویدئو و به اشتراک گذاشتن آن در یوتیوب و آپارات برای ایجاد ترافیک بیشتر سایت شما معجزه می کند.

ج) سرعت لود شدن صفحه مقاله

 چنانچه سرعت لود شدن صفحات سایت شما پائین باشد احتمال اینکه در نتایج گوگل رتبه ی بالایی داشته باشید بسیار اندک خواهد بود. حتی یک ثانیه می تواند برای تعیین سرنوشت سایت شما (بالاخص در ورژن موبایل) بسیار حیاتی است. سرعت بالای سایت می تواند ترافیک بیشتری را برای سایت تان به ارمغان آورد. بالا رفتن ترافیک برابر است با سود بیشتر.
خ) اشتراک مقاله در شبکه های اجتماعی
امروزه مردم بسیاری از مطالب را در انواع شبکه های اجتماعی با دوستان شان به اشتراک می گذارند. نتیجتا حتما استفاده از این پتانسیل وسیع را در دستور کار خود قرار دهید و مطالب خود را در این گونه شبکه ها پخش کنید. یکی از ابتدایی ترین و مفید ترین راه ها برای انجام این کار استفاده از گزینه اشتراک گذاری می باشد. شما می باید دگمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را در کنار مقاله ی خود در صفحه قرار دهید تا این امر به خوبی انجام پذیرد. شبکه های اجتماعی در جهان امروز معجزه می کنند برای تمامی کسانی که به درستی از آن ها استفاده می نمایند.

سخن پایانی

نوشتن مقاله راهی ست برای پاسخ به سؤالات و خواسته های مشتریان یک سایت. نوشتن مقاله می تواند مخاطبان زیادی را به سایت شما جذب کند. چنانچه مقاله های تولید شده در نتایج حستجوی گوگل دیده نشوند تلاشی بیهوده انجام گرفته است. پس بارگذاری هر مقاله در سایت باید به بهبود رتبه ی سایت شما کمک کند. سعی کنید برای نوشتن مقاله یک داستان جذاب را در ذهن بپرورانید تا مخاطبان تان را میخکوب کنید. این داستان مهیج می تواند کاربران را به خود جذب کند و در عین حال گوگل را متقاعد نماید که محتوای مقاله ی شما بسیار کابردی و کاربر پسند می باشد. برای نگارش مقاله وقت کافی بگذارید تا ترافیک سایت تان به نحو چشمگیری افزایش یابد.

سوالات متداول

بله، تمامی خدمات نورو وب در زمینه طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی و پیاده سازی پرتال های سازمانی برای موتورهای جستجو که مهمترین آنها گوگل می باشد سئو و بهینه سازی شده است. این موضوع را می توانید از مشتریان ما سوال کنید.
خیر در نورو وب نصف هزینه طراحی سایت در زمان راه اندازی دریافت می شود و مابقی آن در زمان تحویل سایت اخذ می گردد. به این دلیل که هر دو طرف برای سفارش و انجام طراحی سایت بر سر قول و قرار خود بمانند.
طراحی وب سایت و سئو سایت (بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو) دو مفهموم مجزا از هم می باشند. برای راه اندازی کسب و کار آنلاین و ارائه خدمات اینترنتی می بایست در قدم اول برای خود توسط توسعه دهندگان وب، درخواست طراحی سایت دهید و زمانی که وب سایت داشتید می توانید برای اینکه بیشتر در موتورهای جستجو دیده شوید و مشتریان زیادی را جذب خود نمائید از تکنیک سئو توسط توسعه دهنگان وب کمک بگیرید . هر دوی اینها برای انجام یک طراحی سایت موفق به هم تنیده شده اند و برای رسیدن به موفقیت یک وب سایت، واقعاً باید همزیستی کاملی بین این دو انجام شود. در این میان تیم طراحی سایت و سئو وب سایت وب کو وب توانسته هر دو نیاز مشتریان خود را در قالب پکیج ها کاملا اختصاصی و آماده بصورت چند زبانه برآورده نماید، جهت سفارش و اطلاعات بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، استفاده نمائید.
اگر می خواهید بازار هدفتان را گسترده کنید، و یا می خواهید از خیل عظیم مشتریان بالقوه ای که در فضای وب به دنبال محصولات یا خدمات شما می گردند کمال بهره را ببرید، بهترین راه برای این کار داشتن یک وب سایت خوب و قرار دادن اطلاعات درست و به شیوه ی درست در وب سایت تان می باشد.
قطعا بله، نورو وب در هر صورت در زمینه کلیه خدماتی که ارائه می کند، به شما مشاوره می دهد یا فایلهایی برای آموزش برای شما ارسال می کند. شما می توانید از طریق قسمت استعلام قیمت با انواع مشاوره هایی که در شرکت نورو وب ارائه می شود، آشنا شوید.
در گذشته برای بهتر دیده شدن توسط افراد، مردم از سر درهای بزرگتر، زیباتر، استفاده از جارچی ها و بسیاری ابزار تبلیغاتی دیگر استفاده می کردند، با آمدن اینترنت کلیه این روشها نیز به روشهای مشابهی در فضای مجازی تبدیل شدند، اما با ازدیاد وب سایتها و استفاده زیاد مردم از موتورهای جستجو و نقش مهم نتایج موتورهای جستجویی از جمله گوگل در زندگی مردم و اهمیت زیاد پیدا شدن در صفحات اول موتورهای جستجو، سئو و مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو یا بهینه سازی وب سایتها اهمیت زیادی پیدا کرد. خدمات سئو به کلیه خدماتی گفته می شود که موجب می شود سئو وب سایت شما بهبود یابد.
نظر خود را بیان کنید